Vårt Dagliga Bröd Jan-Mar 2014Läs: 2 Korinthierbrevet 4:16-18

”Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt.”
2 Korinthierbrevet 4:18

Bibeln på ett år:

1 Mosebok 41-42
Matteus 12:1-23

 

 


Fanny Crosby förlorade sin syn som liten. Men ändå blev hon, förvånansvärt nog, en av de mest kända textförfattarna inom Kristen musik. Under sitt långa liv skrev hon texten till mer än 9 000 Kristna sånger och psalmer. Bland dessa märks sådana långlivade favoriter som ”Blessed Assurance” (Saliga Visshet) och ”To God Be the Glory” (Min Gud Tillhör Äran).

En del människor tyckte synd om Fanny. En välmenande pastor sade till henne ”Jag tycker det är mycket sorgligt att Herren inte gav dig din syn när Han överöste dig med så många andra gåvor.” Det kan vara svårt att tro, men hon svarade: ”Vet du att om jag, när jag föddes, hade kunnat be om en enda sak, skulle det ha varit att få bli född blind? … För när jag kommer till Himmelen, så är det första ansikte som jag skall glädja mig åt att få se, just min Frälsares ansikte.”

Fanny såg livet ur ett Himmelskt perspektiv. Våra världsliga problem tycks verkligen annorlunda sett i evighetens ljus: ”Ty vår nöd, som varar ett ögonblick och väger lätt, bereder åt oss på ett oändligt rikt sätt en härlighet, som väger tungt och varar i evighet. Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt” (2 Kor. 4:17-18). Alla våra prövningar bleknar bort när vi kommer ihåg den underbara dag då vi får möta Jesus!

—Dennis Fisher


Min käre Gud, hjälp oss att se detta liv ur ett Himmelskt perspektiv. Påminn oss att våra prövningar, hur svåra de än må vara, en dag kommer att blekna bort ur vår åsyn när vi står inför Ditt ansikte.


VÅR UPPFATTNING OM EVIGHETEN PÅVERKAR HUR VI LEVER VÅRT LIV HÄR PÅ JORDEN.