Vårt Dagliga Bröd Juli-September 2014Läs: Efesierbrevet 2:11-18

”Här är inte jude eller grek, slav eller fri, man och kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus.”
Galaterbrevet 3:28

Bibeln På Ett År:

Psaltaren 63-65
Romarbrevet 6

 

 


När jag en gång behövde en låssmed för att komma in i bilen blev jag glatt överraskad. När han anlänt och började öppna dörren till min lilla Ford, inledde vi ett samtal och noterade då hans varma och bekanta dialekt. Det visade sig att min räddare ursprungligen hade kommit från Jamaica—ett land som jag ofta besökt och blivit fäst vid. Detta fick en tråkig händelse till att bli något positivt. På ett visst sätt kan vi säga att vi var själsfränder med anledning av vår gemensamma kärlek till denna önation.

Detta fick mig att erinra en ännu mer fantastisk samhörighet—glädjen av att göra en ny bekantskap och upptäcka att han eller hon också är en Kristen.

På en del platser är detta inget ovanligt eftersom det där finns så många troende. Men i de länder där det är få troende så blir glädjen desto större av att möta en annan som älskar Jesus. Det är då spännande att tillsammans kunna dela med sig om den fantastiska befrielsen från synd som vi har genom Kristus!

För alla som känner Jesus finns ett gemensamt band, enheten i Honom (Gal. 3:28), en delad glädjefylld gemenskap som kan ge ljus även under de mörkaste dagarna. Pris ske Gud som ger band av enhet till alla som känner Honom som Frälsare. —Dave Branon


Käre Herre, vilket under det är att Du kan föra oss samman med människor av alla stammar, folk och folkslag och för att bli likasinnade i Kristus —att endräktigt visa vårt kärleksband och tillgivenhet till Dig.


KRISTEN GEMENSKAP UPPBYGGER OCH BINDER OSS SAMMAN.