Vårt Dagliga Bröd Apr-Juli 2014Läs:

2 Timotheosbrevet 4:1-8
”Jag har kämpat den goda kampen, jag har fullbordat loppet, jag har bevarat tron.”

2 Timotheosbrevet 4:7

Bibeln På Ett År:
2 Kungaboken 13-14
Johannes 2

 


När Jeff fick veta att hans mammas hälsa snabbt försämrades, tog han genast flyget för att kunna vara hos henne. Han satt vid hennes säng, höll hennes hand, sjöng psalmer, tröstade henne och visade henne kärlek och omsorg. Hon avled, och vid hennes begravning sade många till Jeff att hans mamma verkligen varit en välsignelse för många. Hon var duktig på att lära ut Bibeln, hon vägledde andra och ledde bönegrupper. Detta var viktiga delar i hennes tjänstgöring för Kristus nästan ända fram till slutet av hennes liv. Hennes tro på Kristus var stark ända in i det sista.

För att hedra sin moders liv, deltog Jeff i ett långdistanslopp över 4 mil. Under loppet tackade han Gud för hennes liv och han sörjde henne djupt. När han passerade mållinjen, pekade Jeff med pekfingret upp mot Himmelen—”Där mamma finns,” sade han. Hon hade ärat Kristus till sin död, något som påminde honom om aposteln Pauli ord: ”Jag har kämpat den goda kampen, jag har fullbordat loppet, jag har bevarat tron. Nu ligger rättfärdighetens segerkrans i förvar åt mig. Den skall Herren, den rättfärdige domaren, ge åt mig på den dagen, och inte bara åt mig utan åt alla som älskar hans återkomst” (2 Tim. 4:7-8).

Vi är alla deltagare i ett ”långdistanslopp”. Låt oss springa så att vi kan få priset i form av en ”segerkrans” (1 Kor. 9:25). Vad kan vi mera önska än att stå starka inför Kristus och få vara med Honom för evigt. —Dennis Fisher

DET KRISTNA LIVET ÄR INGET SPRINTERLOPP UTAN ETT LÅNGDISTANSLOPP.