Vårt Dagliga Bröd Apr-Juli 2014Läs: Romarbrevet 5:1-11

”Vi gläder oss i Gud genom vår Herre Jesus Kristus, genom vilken vi nu har tagit emot försoningen.”
Romarbrevet 5:11

Bibeln På Ett År:

2 Samuelsboken 6-8
Lukas 14:36-15:10

 

 


Jag skall aldrig glömma Påskdagen 1993 när Bernhard Langer vann Masterstävlingen i golf. När han lämnade gräset för att ta emot den gröna jackan—ett av de mest eftertraktade priserna—sade en reporter till honom, ”I dag måste vara en av de största dagarna i ditt liv!” Langer svarade: ”Det känns underbart att vinna världens största golfturnering, men det betyder ännu mer att vinna den på just Påskdagen—för att fira min Herres och Frälsares återuppståndelse.”

Langer hade möjligheten att skryta med sig själv, men i stället satte han strålkastaren på Jesus Kristus. Det är just detta som Paulus menade när han sade, ”vi gläder oss i Gud genom vår Herre Jesus Kristus, genom vilken vi nu har tagit emot försoningen” (Rom. 5:11).

Det är lätt att finna sätt att dra andras uppmärksamhet till våra egna prestationer, att göra en lista på vad som är så bra med oss själva. Till och med Paulus medgav att han hade en hel del att skryta med—men han ansåg att allt detta var ”skräp” i jämförelse med att lära känna Kristus (Fil. 3:8). Vi skulle må bra av att följa hans exempel.

Så, om du verkligen vill ha något att skryta om, skryt om Jesus och vad Han har gjort för dig. Sök möjligheter i vardagen att sätta Honom i strålkastarljuset. —Joe Stowell


Jag har inget förutom det jag fått i gåva, Jag har fått Nåden eftersom jag trott; Jag vill inte skryta, jag vill inte visa stolthet - Jag är enbart en syndare, Frälst genom Nåden.


SKRYT OM JESUS, INTE OM DIG SJÄLV.