Vårt Dagliga Bröd Apr-Juli 2014Läs: Psaltaren 5

”Herre, om morgonen hör du min röst, om morgonen vänder jag mig till dig och väntar ivrigt.”
Psaltaren 5:4

Bibeln På Ett År:

Rut 1-4
Lukas 8:1-25

 

 


När jag lärde våra döttrar att köra bil, gav jag dem också en lektion i grundläggande skötsel av bilen. Vi besökte en lokal bensinstation. Där fick de lära sig att kolla oljan varje gång de tankade. I dag, sex år senare, påminner de mig ofta med följande ord; ”Olja är billigt, motorer är dyra.” Att slå i en halv liter olja kostar ingenting i jämförelse med att köpa en ny motor.

Skötsel och underhåll är viktigt också i våra andliga liv. Att ta sig tid varje dag för att läsa Bibeln, be och lyssna på Gud är viktigt för att undvika ett haveri. I Psaltaren 5 skrev David; ”HERRE, om morgonen hör du min röst, om morgonen vänder jag mig till dig och väntar ivrigt” (v.3). I de följande verserna utgöt han sitt hjärta i lovsång och tacksägelse. Många människor tycker det är viktigt att börja varje dag tillsammans med Herren. Innan de kontrollerar sin e-post, lyssnar på nyheterna eller äter frukost, finner de en lugn stund för att läsa något ur Guds Ord, lova Honom för Hans storhet, tacka Honom för Hans kärlek och be om Hans vägledning. Andra finner tid att läsa och be vid olika tidpunkter under dagen.

Det finns inget magiskt i detta—det är skötsel och underhåll av vår Kristna tro, när vi dagligen ber Herren att uppfylla våra hjärtan med Hans närvaro under vår vandring här på jorden. —David McCasland


Ge mig, Herre, en stark önskan att läsa Ditt Ord varje dag. Hjälp mig att gömma det i mitt hjärta så att jag ej vandrar bort från Dina sanningar. Lär mig vem Du är och vad Du begär av mig.


GRUNDEN TILL EN STARK TRO LIGGER I ATT VARA FÖRANKRAD I GUDS ORD OCH ATT BE.